Retur & Bytte

Superenkel retur hos Cyd Sport


🔁 14 dager full returrett etter angrettloven

⚡️Rask håndtering av alle returer

💵 Sikker tilbakebetaling

Hos Cyd Sport AS har du muligheten til å bytte (størrelse, sko og størrelse), returnere eller angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Varen må fremstå som ny, ubrukt, uten lukt, merker eller pels fra husdyr. Dersom varen ikke fremstår som ny og ubrukt mister du returretten.

For å benytte deg av denne retten, må du bruke vår returportal innen fristen på 14 dager. Merk at varen må være levert til postkontoret innen samme tidsfrist. Kunden må selv betale returfrakten på 99 kr. inkludert mva., og returrettigheten gjelder kun for forbrukere og ikke bedriftskunder.

Produktet må returneres i sin originalemballasje, inkludert skoesker, merkelapper og annen tilhørende emballasje. Skoesker må beskyttes i passende emballasje for å unngå skader under forsendelse og sikre at de kan brukes på nytt. Hvis originalemballasjen er borte eller skadet på grunn av feil emballering, tape eller skriving direkte på skoesken/emballasjen, vil vi holde tilbake 150 kr fra refusjonsbeløpet.

For å ha rett til å returnere varen må den fremstå ubrukt og i ny tilstand, uten merker, lukt eller hår fra husdyr. Hvis varen ikke oppfyller disse kravene, vil du ikke kunne returnere den. Hvis ikke varen fremstår slik som ny, vil vi vurdere varen og holde igjen verditapet fra beløpet som tilbakebetales.

Dersom du ønsker å endre eller kansellere en ordre, må dette gjøres før den fullføres/pakkes hos vårt lager.

Ved full heving av kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi ved kjøpstidspunktet innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Vi vil sende deg en e-postbekreftelse når returen er ferdigbehandlet, og refusjonen vil skje via den betalingsmetoden du benyttet deg av ved kjøpet.

Dersom du velger faktura som betalingsmåte og ønsker å returnere hele eller deler av din ordre, kan du utsette forfallsdatoen kostnadsfritt hos Klarna. Hvis dette ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før vi har mottatt og behandlet din retur. Kunden vil være ansvarlig for slike gebyrer.

Dersom varen du har mottatt har en produksjonsfeil eller er ødelagt, ber vi deg vennligst kontakte oss snarest og senest innen 30 dager etter mottak via e-post eller kontaktskjema.

Hvis du ønsker å bytte eller returnere en vare, kan du gjøre det på følgende måter:

 

1. Returner Produktet

  • Bruk vår returportal:
    • Gå til returportalen - https://return.shipmondo.com/cydsport 
    • Fyll ut ordrenummeret (kun tallene) og e-postadressen du brukte ved bestillingen.
    • Velg hvilke varer du ønsker å returnere og årsaken for returen og/eller skriv størrelsen du ønsker å bytte størrelse til der du får mulighet til å skrive.
    • Betal returkostnaden på 99 kr inkl. mva.
    • Bekreft returen og last ned returetiketten og returseddelen.
  • Forbered pakken:
    • Legg returseddelen i pakken sammen med varen.
    • Fest returetiketten på utsiden av pakken.
    • Sørg for at skoene er i originalemballasjen, inkludert skoesker, merkelapper og annen emballasje.
    • Beskytt skoesken med passende emballasje for å unngå skader under forsendelse.
  • Levering: Lever pakken på nærmeste post-i-butikk.

 

2. Kontakt Oss

  • Send en e-post: Når du har sendt tilbake skoene, kontakt oss på fs@cydsport.com og informer oss om returen. Inkluder ditt ordrenummer og informasjon, årsak til returen.

 

3. Vi mottar, sjekker og bekrefter.

  • Bekreftelse fra oss: Etter at vi har mottatt din e-post, vil vi bekrefte returen og refundere beløpet når vi har mottatt varen og sjekket over den at alt stemmer og retur reglene har blitt fulgt. Hvis du returnerer for å bytte størrelse, så legger vi inn en ny bestilling for riktig størrelse for deg.
  • Prisforskjell: Dersom du opplever prisdifferanse, vil vi håndtere dette i samråd med deg.

 

Viktig å Huske

  • Frist for retur: Varen må returneres innen 14 dager etter at du mottok den.
  • Tilstand på varen: Varen må være ny, ubrukt, uten lukt, merker eller pels fra husdyr. Hvis ikke, mister du returretten.
  • Originalemballasje: Hvis originalemballasjen er borte eller skadet, vil vi holde tilbake 150 kr fra refusjonsbeløpet.

 

For Full Heving av Kjøp

  • Refusjon: Ved full heving av kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Refusjonen skjer via den betalingsmetoden du brukte ved kjøpet.
  • Bekreftelse: Vi sender en e-postbekreftelse når returen er ferdigbehandlet.

 

Ved Produksjonsfeil eller Ødelagt Vare

  • Kontakt oss: Kontakt oss snarest og senest innen 30 dager etter mottak via e-post eller kontaktskjema.

 

Bruk av Angreretten

  • Fyll ut angreskjema: Fyll ut angreskjemaet som lå ved ordrebekreftelsen-linken du fikk på mail når du bestilte hos oss, og legg denne i pakken.

Ved å følge disse enkle stegene, kan du returnere eller bytte dine løpesko til riktig størrelse på en smidig måte. Ta gjerne kontakt med oss hvis du trenger ytterligere assistanse!

 

Når og Hvordan Vil Tilbakebetalingen Skje?

Etter at vi har mottatt og behandlet returen din, vil pengene bli tilbakebetalt gjennom samme betalingsmetode som du valgte ved bestilling. Det kan ta opptil 2-5 virkedager fra du mottar en e-post om refusjon til pengene er tilbake på kontoen din. For mer informasjon om hver betalingsmetode, se detaljert informasjon nedenfor:

  • Klarna
    • Ubetalt faktura: Dersom du har en ubetalt faktura hos Klarna, vil fakturaen automatisk oppdateres etter hva du returnerer.
    • Betalt faktura: Dersom du allerede har betalt fakturaen din i Klarna, vil du motta en refusjon fra Klarna. Dersom du har mottatt en refusjonsmail fra oss og pengene ikke er tilbake på konto innen 5 virkedager, ber vi deg kontakte Klarnas kundeservice.
  • Kortbetaling: Pengene vil bli refundert tilbake på samme kort du valgte ved bestilling. Vær oppmerksom på at det kan ta 2-5 virkedager før pengene er tilbake på kontoen din.
  • Vipps: Pengene vil refunderes til samme kontonummer som din Vipps er koblet opp mot. Det kan ta 2-5 virkedager.

 

Ikke Hentet Pakke

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og den blir returnert til oss, vil ikke kravene i henhold til Angrerettloven §11 og §13 være oppfylt, og du vil miste retten til å kansellere avtalen. Vi vil kreve deg for returkostnader og et gebyr på 150,- for å dekke våre kostnader knyttet til den uavhentede pakken.